به وبلاگ خودتان خوش آمدید بایگانی مهر ۱۳۹۳ :: وبلاگ شخصی سید محمد علی عادلی

وبلاگ شخصی سید محمد علی عادلی

گفتا که تو از قله بلخابی و گفتم با قله توحیدقلل می نشناسم

وبلاگ شخصی سید محمد علی عادلی

گفتا که تو از قله بلخابی و گفتم با قله توحیدقلل می نشناسم

وبلاگ شخصی سید محمد علی عادلی
منطره ای از قریه چایله واقع در مرکز ولسوالی بلخاب

۱۲ مطلب در مهر ۱۳۹۳ ثبت شده است

يكشنبه, ۲۷ مهر ۱۳۹۳، ۱۱:۴۶ ب.ظ

چهل حدیث از امام حسین(ع)

به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم الحرام، سالروز قیام خونین و حماسه آفرین حضرت امام حسین(ع) 40 حدیث از مجموعه بیانات آن بزرگوار پیشکش خوانندگان عزیز می گردد.
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۹۳ ، ۲۳:۴۶
سیدمحمدعلی عادلی
دوشنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۳، ۰۴:۲۱ ب.ظ

قرآن و مسأله غدیر

واقعه غدیر در آئینه قرآن

تصاویر ویژه عید غدیر خم سال 1391

 در ارتباط با واقعه «غدیر» علاوه بر آیه «تبلیغ» یعنى آیه: «یا اَیّها الرسول بلغ ما انزل الیک من ربک» دو آیه دیگر نیز نازل شده و به حادثه عظیم تاریخ اسلام رنگ ابدى و جاودانى بخشیده است. این دو آیه عبارتند از:

1- آیه اکمال دین .

2- آیه سؤال عذاب.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مهر ۹۳ ، ۱۶:۲۱
سیدمحمدعلی عادلی
دوشنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۳، ۰۴:۱۲ ب.ظ

عیدسعیدغدیر برهمه مسلمانان مبارکباد

غدیر نقطه آغاز اتحاد شیعه و سنّی !


ضمن عرض تبریک و شادباش به مناسبت فرارسیدن عید سراسر سرور و برکت غدیر قبل از ورود به مطلب اصلی مقاله توجه خواننده ی محترم را به ذکر پنج نکته جلب می نماید.


اول: ضروری است متذکر شویم پرداختن و بازخوانی ادله ی متقن امامت مولی الموحدین علی بن ابیطالب (علیه السلام) به هیچ روی نباید مغایر با هدف مقدس اتحاد بین مسلمین تلقی شود چرا که مسأله وحدت مسلمین هیچگونه تهافت و سرجنگی با ارائه ادله ی طرفین ندارد همانطور که هیچگاه از دل ادله ی بسیار روشن امامت امیرالمۆمنین (علیه السلام) مسأله ی معانده و تخاصم با سایر مسلمین استخراج نمی شود. بلکه برخلاف بعضی دیدگاههای سطحی نگر آدمی هر چقدر دارای اعتقاد و معرفت عمیق تری نسبت به حضرت علی بن ابیطالب باشد بیشتر برمسأله ی وحدت پای خواهد فشرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مهر ۹۳ ، ۱۶:۱۲
سیدمحمدعلی عادلی
يكشنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۳، ۰۱:۰۳ ب.ظ

اقامه نماز عید قربان در افغانستان

نماز عید در ارگ ریاست جمهوری با حضور رییس جمهور جدید و اسبق کشور برگزار شد.

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201410/201410041045514681.jpg

اشرف غنی احمدزی پس از ادای نماز عید در سخنرانی خود یکبار دیگر از نیروهای امنیتی و قوای مسلح کشور تشکر کرد و گفت: ما ارداه قوی داریم تا در کشور صلح پایدار حکمفرما شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ مهر ۹۳ ، ۱۳:۰۳
سیدمحمدعلی عادلی
شنبه, ۱۲ مهر ۱۳۹۳، ۰۳:۰۰ ق.ظ

دعای روز عرفه

 دعای روز عرفه

مؤلف گوید: این دعا چون دعاى موقف عرفات و بسیار طولانى بود ذکر ننمودیم و در این روزهاى ‏چهل ‏و هفتم صحیفه کامله آن حضرت را با خشوع و دلشکستگى بخوان، که دعایى است مشتمل بر تمام مطالب دنیا و آخرت، که‏درود خدا بر انشاء کننده‏اش باد. از جمله دعاهاى مشهور این روز دعاى حضرت سید الشّهدا علیه السّلام است. بشر و بشیر پسران‏ غالب اسدى روایت کرده‏اند، که بعد از ظهر روز عرفه در صحراى عرفات خدمت آن حضرت بودیم، پس با گروهى از اهل بیت و فرزندان و شیعیان، با نهایت خاکسارى و خشوع، از خیمه خود بیرون آمدند، و در جانب چپ کوه ایستادند، و روى مبارک خویش را بسوى کعبه نمودند و دستها را برابر صورت برداشتند مانند مسکینى که طعام طلبد، و این دعا را خواندند:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مهر ۹۳ ، ۰۳:۰۰
سیدمحمدعلی عادلی
شنبه, ۱۲ مهر ۱۳۹۳، ۰۱:۴۶ ق.ظ

اسرار عرفات از زبان امام سجاد علیه السلام

اسرار عرفات از زبان امام سجاد علیه السلام

 

امام سجاد علیه السلام در این حدیث ، اسرارِ اعمال مختلف حج را به شبلی آموخته اند ؛ از جمله اسرار ، اسرار عرفه است . به طور معمول شخص حج گزار در روز ترویه ( روز هشتم ذیحجّه ) احرام می بندد که شب نهم را در سرزمین عرفات بماند تا آن وقوف لازم را که روز نهم می باشد ، درک کند . روز نهم را ، از زوال خورشید (ظهر) ، باید در سرزمین عرفات بماند و در شب دهم از عرفات به مشعر کوچ نموده و در آنجا بیتوته کند و روز دهم بعد از طلوع آفتاب ، از مشعر به طرف منا حرکت و کوچ کند .

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مهر ۹۳ ، ۰۱:۴۶
سیدمحمدعلی عادلی

روزهای مهم و سرنوشت ساز ذی الحجه در تاریخ اسلام چه روزهای با عظمتی است؛ موسی به طور می رود و فاطمه به خانه علی، ابراهیم با اسماعیل به قربانگاه، محمد با علی به غدیر و حسین با تمام هستیش به کربلا! روز عرفه و عید قربان بر شما مبارک باد.

عیدغدیر خم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مهر ۹۳ ، ۰۱:۳۵
سیدمحمدعلی عادلی

اکنون اشرف غنی و عبدالله پس از ماه ها رقابت، جنجال و تنش آفرینی بر سر تقسیم قدرت جور آمده اند اما چه بسا کسانی باشند که در راه رقابت و به قدرت رسیدن اینها به جان هم افتاده و حتی جان خود را از دست داده باشند.

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201410/201410020949132739.jpg

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مهر ۹۳ ، ۰۱:۰۶
سیدمحمدعلی عادلی

گوشه هایی از زندگی امام محمدباقر علیه السلام

ابو جعفر، امام محمد باقر علیه السلام پنجمین آفتابی است که بر افق امامت، جاودانه درخشید.زندگیش سراسر دانش و ارزش بود، از این رو باقر العلوم نامیده شد، یعنی شکافنده دشواریهای دانش و گشاینده پیچیدگیهای معرفت .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ مهر ۹۳ ، ۰۰:۵۶
سیدمحمدعلی عادلی

انتخابات افغانستان هم بالاخره پس از شش ماه نتیجه اش اعلام شد و کمسیون انتخابات ضعف خودش را در این مدت به خوبی به اثبات رساند و نشان داد که هنوز دموکراسی در افغانستان نهادینه نشده و باید راههای طولانی تری را طی کند تا دولتمردان ما به بلوغ سیاسی برسند. گرچه ملت افغانستان با حضورشان در انتخابات علی رغم تهدیدات امنیتی فراوان نشان دادند که به بلوغ سیاسی رسیده اند ولی حساب ملت را باید از دولتمردان جدا کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ مهر ۹۳ ، ۰۰:۳۵
سیدمحمدعلی عادلی